All for Joomla The Word of Web Design

Medya Satın Alma Ajansı Nedir – Ne İş Yapar?

Dijital pazarda markalar, milyonlarca kullanıcıya hızlı ve kolay bir şekilde ulaşabilir. Bir markanın günümüzün en çok kullanılan platformu olan dijital mecralarda görünür ve ulaşılabilir olması gerekir. Bunun için de dijital pazarlama kampanyalarına ihtiyacı vardır. Bu ihtiyacı da medya planlama ajansları ile karşılayabilir. Markanın dijital alanda kampanyasının nasıl ve ne kadar bütçe ile yürütülmesi gerektiği medya planı ile öngörülebilir.

Daha fazla ürün veya hizmet satışı gerçekleştirerek gelirini arttırmak isteyen markalar için bir medya planı oluşturmanın belli aşamaları vardır. Öncelikle müşteriden gelen ön bilgiler ile kampanyanın amacı anlaşılır. Pazarlanacak ürün analiz edilerek en iyi şekilde tanınır. Hem ürün hem marka hem de rekabet bazında analizler yapılır. Ürünün pazarlanacağı hedef kitle belirlenir. Hangi pazarlama kanallarının kullanılacağı yatırım getirisi düzeyine göre seçilir. Reklam içerikleri hazırlanır ve artık kampanya başlamaya hazırdır.

Medya planı bu şekilde başarılı olarak oluşturulabilir. Ancak bu aşamalar her markanın yapısına, amacına, pazarlanacak ürüne, rakiplere ve hedef kitle gibi daha birçok etkene göre çeşitlilik gösterebilir. Buna ek olarak medya planı aşamasından sonra harcanacak bütçenin en iyi şekilde değerlendirilmesi gerekir. Bu en az medya planı kadar önemlidir. Çünkü bağlantıları kuvvetli ve satın alma konusunda tecrübeli bir Medya Satın Alma ajansı kullanılacak kanalların en düşük maliyetle satın alınmasını sağlayabilir.

Mümkün olan en düşük maliyet ile gerçekleştirilen satın alma işlemi pazarlama kampanyasının yatırım getirisini önemli bir şekilde etkileyebilir. Medya planı ne kadar başarılı yapılmış olursa olsun kullanılacak kanalların olması gerekenden pahalı satın alınması daha kısıtlı erişime neden olur. Böylece hedef kitleye erişim düşecek ve ziyaretçi trafiği azalarak dijital pazarda yapılan kampanyanın yatırım getirisi de olumsuz etkilenecektir.